Projecte UNESCO

Projecte UNESCO

¿Que és la REDPEA?

Una xarxa única que conta amb unes 7000 escoles en uns 170 països, totes, involucrades en promoure els ideals de l’UNESCO.

Pioners de l’educació internacional en xarxa a partir de la seua creació en 1953, és un mig per a contribuir a la qualitat de l’educació.

¿QUINES són les metes de la REDPEA?

  1. Permetre que les escoles de la xarxa servisquen com laboratoris per a la innovació millorant el contingut de l’educació, materials educatius i enfocaments en els quatre temes d’estudi:
    1. Les preocupacions mundials i el paper del sistema de les Nacions Unides.
    2. Els drets humans i la democràcia.
    3. L’aprenentatge INTERCULTURAL.
    4. Les qüestions relatives a la protecció del mig ambient.
  2. Promoure la participació de les escoles en l’execució de projectes fars i projectes pilots, reforçant els quatre principals pilars de l’aprenentatge per al segle XXI:
    • Deprendre a fer.
    • Deprendre a conèixer.
    • Deprendre a ser.
    • Deprendre a viure junts.
  3. Involucrar a les escoles en acords especials en l’UNESCO el sistema de les Nacions unides per a que es beneficien dels seus recursos.

Blog del Projecte UNESCO

Des del curs 2018-2019

Blog del Projecte UNESCO

Fins al curs 2017-2018

Històric de Projectes

Curs 2020-2021

Projecte “Pau i confiança

Enguany hem triat com a temàtica per al projecte Unesco, la “Pau i Confiança”, aprofitant que la ONU ha declarat l’any 2021 com any internacional de la Pau i Confiança.

Pensem que en aquests moments complicats hem de resaltar lo positiu i veure el futur com una oportunitat d’aprendre i millorar, és per això que hem triat la “confiança”, per a que els ulls dels participants puguen reflectir elements d’esperança, decisió i tranquilitat en les seves obres.

Curs 2019-2020

Projecte “¿Feliços?

De tots els éssers que habitem la Terra només els humans, i només en aquest moment de la història, ens hem arribat a plantejar aquest concepte com una meta absoluta per a l’individu i per a la col·lectivitat.

El mateix acte de la pregunta ja genera dubtes. No ho som? Per què no ho som o qué necessitem per ser-ho?

Per què la conjuguem amb el verb SER i no amb l’estar?. Podem ser sempre feliços? O, per què la felicitat en la nostra llengua és una deïtat femenina? O, per què la felicitat és sempre un projecte de futur? O, la felicitat és l’origen de la infelicitat o el que és el mateix, érem més feliços abans dels anuncis de la Coca-Cola?

La felicitat és un concepte de rabiosa actualitat que ens ocupa i ens preocupa a voltes d’una manera obsessiva. És per això que hem considerat que és un tema interessant per la seva amplitud i per la seva actualitat. A més, ens permet treballar-lo des de diferents punts de vista.

La cuina, l’esport, la música, el viatge, generen coneixement de l’altre i per tant, ponts i llenguatges de trobada, a més de moments de felicitat.

Comencem doncs, un viatge que pot ser de substància i de descobriment, per descobrir el que hi ha sota els plecs d’allò que anomenem felicitat.

Curs 2018-2019

Projecte “Dins o Fora

Enguany hem pensat amb un títol com DINS O FORA, a partir del qual articular la nostra experiència dels límits, i de les fronteres, tant físiques com culturals, morals, de civilització, de pensament, d’oportunitats, racials, sexuals, etc. Fa uns mesos rebíem a València L’Aquarius, un vaixell carregat de vides humanes que ara ja és una nova oportunitat per a la reflexió: qui està dins?, qui està fora?, per què? Com són les coses i com haurien de ser? Quin món tenim i quin món volem?

També hem escoltat parlar del mar de plàstic. És el plàstic el límit, la frontera, de la nostra civilització? I què podem dir de la tecnologia? És la frontera, el límit, que conforma les nostres ments? I què hi ha de les llengües, del plurilingüisme, paraula que està tan de moda, què implica? Vivim en un món que tendeix a la globalitat però que contínuament es debat en una lluita entre preservar allò que és propi i la convivència ideal, el govern global. Creiem que DINS O FORA pot ser una bona oportunitat per parlar-ne.

No es tracta de donar respostes definitives, sinó d’encetar debats a partir de projectes comuns.

Curs 2017-2018

Projecte “Les diferències ens enriquixen, el respecte ens uneix

El curs escolar 2017-18, des del nostre centre anem a treballar la diversitat cultural, amb els següents objectius:

  • Respectar la diversitat cultural
  • Conèixer la nostra identitat de forma conjunta i paralel·la a la diversitat que ens envolta
Curs 2016-2017

El projecte realitzat en el curs 2016-17 ha sigut “L’AIGUA TOT HO MOU”

L’aigua té un sentit metafòric com element de canvi i moviment.

L’objectiu general d’aquest projecte és sensibilitzar de la importància del respecte cap al medi ambient, utilitzant l’aigua com a recurs bàsic i fonamental de la vida.

Els objectius específics d’aquest projecte són:

  • Crear un esperit d’obertura i valorar i respectar la diversitat de cultures, utilitzant l’aigua com element bàsic.
  • Potenciar l’esperit artístic i creatiu, mitjançant la participació activa de l’alumnat en les activitats del projecte.
Curs 2015-2016

En el curs 2015-16 el projecte UNESCO del CIPFP BATOI, ha sigut “Fem Alcoi – l’Alcoi industrial del s.XX”, mitjançant el qual, els objectius plantejats han sigut:

  • Descobrir el nostre patrimoni.
  • Valorar passat i present, mirant cap al futur.

El següent enllaç dona accès al blog d’aquest projecte:

Alcoi Industrial passat, present mirant cap al futur

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies