Projecte UNESCO

Projecte UNESCO

¿Que és la REDPEA?

Una xarxa única que conta amb unes 7000 escoles en uns 170 països, totes, involucrades en promoure els ideals de l’UNESCO.

Pioners de l’educació internacional en xarxa a partir de la seua creació en 1953, és un mig per a contribuir a la qualitat de l’educació.

¿QUINES són les metes de la REDPEA?

  1. Permetre que les escoles de la xarxa servisquen com laboratoris per a la innovació millorant el contingut de l’educació, materials educatius i enfocaments en els quatre temes d’estudi:
    1. Les preocupacions mundials i el paper del sistema de les Nacions Unides.
    2. Els drets humans i la democràcia.
    3. L’aprenentatge INTERCULTURAL.
    4. Les qüestions relatives a la protecció del mig ambient.
  2. Promoure la participació de les escoles en l’execució de projectes fars i projectes pilots, reforçant els quatre principals pilars de l’aprenentatge per al segle XXI:
    • Deprendre a fer.
    • Deprendre a conèixer.
    • Deprendre a ser.
    • Deprendre a viure junts.
  3. Involucrar a les escoles en acords especials en l’UNESCO el sistema de les Nacions unides per a que es beneficien dels seus recursos.

Blog del Projecte UNESCO

Des del curs 2018-2019

Blog del Projecte UNESCO

Fins al curs 2017-2018

Històric de Projectes

Curs 2018-2019

Projecte “Dins o Fora

Enguany hem pensat amb un títol com DINS O FORA, a partir del qual articular la nostra experiència dels límits, i de les fronteres, tant físiques com culturals, morals, de civilització, de pensament, d’oportunitats, racials, sexuals, etc. Fa uns mesos rebíem a València L’Aquarius, un vaixell carregat de vides humanes que ara ja és una nova oportunitat per a la reflexió: qui està dins?, qui està fora?, per què? Com són les coses i com haurien de ser? Quin món tenim i quin món volem?

També hem escoltat parlar del mar de plàstic. És el plàstic el límit, la frontera, de la nostra civilització? I què podem dir de la tecnologia? És la frontera, el límit, que conforma les nostres ments? I què hi ha de les llengües, del plurilingüisme, paraula que està tan de moda, què implica? Vivim en un món que tendeix a la globalitat però que contínuament es debat en una lluita entre preservar allò que és propi i la convivència ideal, el govern global. Creiem que DINS O FORA pot ser una bona oportunitat per parlar-ne.

No es tracta de donar respostes definitives, sinó d’encetar debats a partir de projectes comuns.

Curs 2017-2018

Projecte “Les diferències ens enriquixen, el respecte ens uneix

El curs escolar 2017-18, des del nostre centre anem a treballar la diversitat cultural, amb els següents objectius:

  • Respectar la diversitat cultural
  • Conèixer la nostra identitat de forma conjunta i paralel·la a la diversitat que ens envolta
Curs 2016-2017

El projecte realitzat en el curs 2016-17 ha sigut “L’AIGUA TOT HO MOU”

L’aigua té un sentit metafòric com element de canvi i moviment.

L’objectiu general d’aquest projecte és sensibilitzar de la importància del respecte cap al medi ambient, utilitzant l’aigua com a recurs bàsic i fonamental de la vida.

Els objectius específics d’aquest projecte són:

  • Crear un esperit d’obertura i valorar i respectar la diversitat de cultures, utilitzant l’aigua com element bàsic.
  • Potenciar l’esperit artístic i creatiu, mitjançant la participació activa de l’alumnat en les activitats del projecte.
Curs 2015-2016

En el curs 2015-16 el projecte UNESCO del CIPFP BATOI, ha sigut “Fem Alcoi – l’Alcoi industrial del s.XX”, mitjançant el qual, els objectius plantejats han sigut:

  • Descobrir el nostre patrimoni.
  • Valorar passat i present, mirant cap al futur.

El següent enllaç dona accès al blog d’aquest projecte:

Alcoi Industrial passat, present mirant cap al futur

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies